Followers

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Sunday, April 8, 2012

Christmas Card Challenge week/semaine 19

Hi everyone,
It's this time of the week again:  a challenge at Christmas Card Challenge!!!
For this week's challenge, we would like you to use flower soft or flocking.  Please keep in mind that all challenges are optional. The only real rule is that you must create a new Christmas Holdiay, Winter or Hanukkah card. Also, it is not necessary to use a SCRS stamp on your card, but we sure love it when you do!
 Bonjour tout le monde,
C'est dimanche et ça veut dire que le nouveau défi de Christmas Card Challenge vient de commencer!!!
Pour cette semaine, on voudrait que vous utilisiez du Flower Soft ou du flocage sur votre carte.  N'oubliez pas que les défis sont optionels.  La seule règle est de faire une carte de Noël ou d'hiver.
The patterned paper is s.e.i., the cardstock and ribbon are from SU.  I put Stickles on the edges and added a charm and metal corner.  I coloured the Robin's eggs with Copics.
Le papier à motif est de s.e.i., le carton et ruban sont de SU.  J'ai mis du Stickles sur les rebords et ajouté un charme et un coin en métal.  J'ai colorié les petits "oeufs" avec mes Copics.
I coloured Tilda in Christmas Coat with Copics.  I added Stickles to the gift and Smooch Illuminate to her dress.  For the trim, I put Stickles and while it was still wet, I sprinkled some Glitter Ritz.  I embossed some Magnolia snowflakes around the edge.
J'ai colorié Tilda avec mes Copics.  J'ai ajouté du Stickles sur le cadeau et du Smooch Illuminate sur sa robe.  Pour la fourrure, j'ai mis du Stickles et ensuite soupoudré du Glitter Ritz.  J'ai embossé des flocons de Magnolia autour de l'oval.

Skin/Peau E11-00-000-R20, Hair/Cheveux E99-97-Y21, Shoes/Souliers E77-71-70, Coat/Manteau BG75-72-70, Silver/Argent C5-3-1, White/Blanc C3-1-00-CB, Red/Rouge E27-22.
 I used a Spellbinders die cut for the snowflake.  I put double sided tape and glue some flower soft.
J'ai pris un pochoir de Spellbinders pour le flocon.  J'ai mis du ruban adhésif double côté et puis du flower soft.

For the following challenges:
Christmas Stampin' All Year Long:  favorite colour combo.
Simon Says Challenge:  favorite tool (die cut and Cuttlebug)
Pour les défis suivants:  
Christmas Stampin' All Year Long:  couleurs favorites.
Simon Says Challenge:  outil favori (pochoir et Cuttlebug)

A+
Brigitte

7 comments:

Catherine said...

Beautiful Christmas card! Happy Easter...

Céline said...

Coucou
oh ce que c'est beau. tout ce blanc avec ce bleu c'est magnifique. ça fait toujours un bel effet le flower soft, j'aime bien en rajouter moi aussi sur mes cartes d'hiver.
bisous et joyeuses pâques

céline

RiNNE said...

Your cards are beautiful! :)

Danielle Champagne said...

Cette Tilda est une..de mes favorites. J,adore ! Magnifiquement coloriée, joli sketch, et de beaux éléments décoratifs. Bravo encore... tu es productive, et à chaque fois c'est une carte différente et originale! J,adore te visiter.

Margaret said...

Another gorgeous card Brigitte.
Hugs
Margaret M

scrapsnsuch@gmail.com said...

So soft and pretty! Just a darling image and great color combo- I am a fan of the blues.
Thanks for joining in the fun at CSAYL this week!!!

Mandy said...

Gorgeous card Brigitte, I love that sweet little Tilda and the softness of the colours is so pretty :)
Thanks for joining us at Simon Says Stamp
hugs Mandy xx