Followers

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Friday, July 8, 2011

À la pêche!/ Let's go fishing!

Bonjour,
La carte d'aujourd'hui a beaucoup de nouveaux pour moi.  J'ai essayé de faire une carte "tente" et j'ai utilisé des couleurs que je ne choisi jamais!
Hello,
I have different new things on this card.  I tried to make a tent card and I used colours that I nevery usually choose!
J'ai découpé le vide avec un pochoir de Spellbinder, ça a pris du temps parce qu'il y a 3 épaisseurs de papier!  Le carton est de SU et le sentiment de Kraftin' Kimmie.  J'ai centré les couleurs autour de la belle rose de WOC.
I cut the center with a Spellbinder die cut, I took a while as there is 3 layers!  The paper is SU and the sentiment is from Kraftin' Kimmie.  I pick those colours because of the large beautiful WOC rose.
J'ai colorié Tilda avec mes Copics.  Je me suis rendu compte en éditant mes photos que j'avais oublié de mettre de la couleur sur les boutons de sa salopette!!!  J'ai corrigé ma faute par après en mettant du Viva Decor Pearl en blanc à la place des boutons.  J'ai aussi mis du Crystal Effects en arrière de la  canne à pêche pour donner plus de support.  J'ai aussi fait la scène en arrière-plan.
I coloured Tilda with Copics.  As I was editing the pictures, I noticed that I forgot to colour the buttons on her overalls!!!  I corrected my mistake later with white Viva Decor Pearl instead of the buttons.  I also put some Crystal Effects on the back of the fishing pole to give it more support.  I did the background scene with Copics and some sponging.

A+
Brigitte

6 comments:

Mascha Zimmerman said...

It's so adorable your card!
Bye Mascha

Else Irene said...

Such a lovely tentcard :) Thanks for playing with us at WOC ♥

Patti Jo said...

Love this layout and your coloring!!! That is amazing that you cut out Tilda and with the fishing pole, line and hook too! Thank you for joining us at Magnolia-licious Highlites!!! Terrific job on your card Brigitte!

Véro said...

Tu as très bien choisi tes couleurs,c'est superbe!

Cindy said...

I love your paper combinations and your coloring is wonderful. Thanks so much for sharing your talent at the MSL "summer flowers" challenge and we hope to see you again real soon.

Amélie said...

C'est bien de sortir de sa zone de confort au niveau des couleurs. Ça met du piquant puisque tout le reste te semble si facile :).